روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز چهارشنبه، بیستم بهمن ۱۴۰۰، اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۲۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱ 09 February 2022

تابناک فارس به نقل از برنا: در این اطلاعیه آمده است:از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۹۸۲ هزار و هشت تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۶۸ هزار و ۲۸۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.
از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۶۰ هزار و ۲۲۳ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۸۵ هزار و ۲۲۷ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۲۱ هزار و ۷۸۵ مورد تست سریع انجام شده و ۸۳ هزار و ۵۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.
با بستری ۲۶۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون هزار و ۱۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۱۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۵۴۸ نفر است.
همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۳۵ هزار و ۲۰۴ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۶۱۷ هزار و ۹۳۸ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۳۰۷ هزار و ۱۸۳ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۲۹ هزار و ۶۳۳ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۲۲ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.
انتهای پیام

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار